İbrahim ve Halit Dumankaya tarafından 1963 yılında inşaat şirketi olarak kurulan Dumankaya, bugün yapı malzemeleri pazarlamasından otomotive, sigortacılıktan PVC kapı pencere üretimine kadar pek çok alanda hizmet veren bir şirketler topluluğuna dönüşmüş bulunuyor. Sahip olduğu 50 yıllık köklü geçmişin verdiği deneyimle, 2000'li yıllardan itibaren "kent insanının doğal hayata uyumlu bölgelerde yaşama isteğini" göz önüne alan Dumankaya; Tuzla ve Kurtköy bölgelerinde her biri farklı bir mimari anlayışa sahip, yeni birer yaşam biçimi sunan projeler üretmeye başladı.


Dumankaya Cadde, Dumankaya Flex Kurtköy, Adres Panorama, Dumankaya Modern Vadi, Adres Kampüs, Dumankaya Konsept Halkalı, Dumankaya Ritim İstanbul Dumankaya yaşam merkezlerinin inşaatlarını sürdüren Dumankaya; Dumankaya Dizayn, Adres Lobi, Dumankaya Modern, Dumankaya İkon projelerini 2012 yılı içerisinde teslim etmeyi planlıyor.

Sürekli büyüme eğilimi gösteren Dumankaya, operasyon ve destek süreçlerinin birçok noktasında raporlama eksikliği yaşıyordu. Farklı sistemlerde yer alan raporlar, her sistemden ayrı ayrı çekiliyordu ve bunların Excel'de birleştirilerek anlamlı hale getirilmesi gerekiyordu. Başarılı ve eksiksiz çalışan bir raporlama sistemiyle raporlama gereksinimlerinin karşılanmasını isteyen Dumankaya, SAP BusinessObjects Suite çözümünü tercih etti. 3 Şubat 2012'de başlayan SAP entegrasyon projesi, iş ortağının yetkinliği ve üstün hizmet anlayışı sayesinde 40 günde tamamlandı.

Hatasız ve eksiksiz bir raporlama sistemi SAP BusinessObjects Suite raporlama çözümünün süreçlerde kullanıma geçmesiyle birlikte, Dumankaya'da önceden iki güne ulaşan raporların hazırlanma süresi birkaç saate düştü. Raporlama sistemi zaman kaybından ve hatalardan arındırıldı ve Dumankaya entegre, hızlı çalışan bir raporlama çözümüne sahip oldu. Raporlama çözümlerinde SAP'yi tercih etme sebeplerini global çözümler sunması, çözüm ortaklarının yetkinliği, sektördeki deneyimi ve kalitesi olarak sıralayan Dumankaya Bilgi Sistemleri Müdürü Serdar Ateş, proje sürecini şöyle anlatıyor: "Proje kapsamında piyasadaki birçok firma ile görüşmeler yaptık ve sonuç olarak bilgi birikimi ve deneyiminden dolayı D-CAT Technologies ile çalışmaya karar verdik. Bu süreçte D-CAT Technologies, 40 günlük bir sürede üstün bir çalışma ile tüm taleplerimizi yerine getirmeyi başardı."

Gelişmiş mobil ve web arayüzü “Günümüzde BI teknolojileri tarafında çeşitli uygulamalar mevcut ve seçim yapmak gerçekten çok zor. Bu sebeple firmalar seçimlerini yaparken kendi önceliklerini ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayan çözümü bulma noktasında çok zorlanabiliyorlar” diyen Serdar Ateş, SAP BusinessObjects çözümünün öne çıkan özelliklerini ise; bilgiyi tek platformdan doğru ve güvenilir biçimde sunması, rapor oluşturma hızı, gelişmiş web arayüzü, mobil cihazlardan erişim kolaylığı, Microsoft Office ürünleriyle uyumluluğu, kullanıcılara kendi raporlarını oluşturma imkanı tanıması ve gelişmiş grafiksel veri görüntüleme yetenekleri olarak sıralıyor. Dumankaya, SAP BusinessObjects projesinin bir sonraki aşamasında tasarlanan dashboard’lar ile veriyi grafiksek olarak ifade edebilmeyi ve bunları hem web, hem mobil ortamlarda kullanmayı hedefliyor.