2020’DE 5 DASHBOARD TASARIM TRENDİ

Dijital dünyanın trendlerine ayak uydurmak oldukça zor olsa da çağın gerisinde kalmanın bedeli de bir o kadar ağır. Peki, son zamanların gözde konuları arasında yer alan veri görselleştirme hakkında ne kadar bilgiye sahibiz? Gelin 2020 yılının dashboard tasarım trendlerine bir göz atalım.  

1) Sade Tasarım

Dashboardlar, amacı ve hedef kitlesi ile alakalı bilgiler hakkında her zaman eyleme geçirilebilir öngörüler sunmalıdır. Peki bunu nasıl yapabiliriz? 

  • Değerli alanı kaplamaması için logoların kullanımını en aza indirgemek. 
  • Metinleri sade, grafikleri basit ve temiz kullanmak. 
  • Okunması zor 3 boyutlu karmaşık grafikler yerine sade kartlar ve tablolar kullanmak 

Bazı dashboard tasarımcıları neredeyse hiç görünür metne gitmiyor ve bunun yerine önemli bilgileri iletmek için görüntülere ve simgelere başvuruyor. 

2) Veri ile Hikaye Anlatmak

Çoğu zaman, bir dashboard, daha geniş bir iş amacı için son kullanıcıya kritik bilgiler sunmanın bir yoludur, ama artık sadece veriyi görmek yeterli değil dashboardların neredeyse hepsi “hikaye anlatım” yaklaşımıyla oluşturulmalı. 

Veri görselleştirme çalışmalarının çoğunun hikaye anlattığını rahatlıkla söyleyebiliriz. İsterseniz markanızın satış verilerini, isterseniz ilgi alanlarınıza yönelin ve evrendeki bilimsel çalışmaları tarihsel olarak ortaya koyun; “data storytelling” sizin için yeni bir dil. En önemlisi de kitleniz bu yaratıcı, yeni, etkileyici, eğlenceli dili deneyimlemeye çoktan hazır. 

3) Mobil Tasarım

https://www.broadbandsearch.net/blog/mobile-desktop-internet-usage-statistics

2015’te web sitesi ziyaretlerinin %35 inin mobil internet tarayıcılarından geldiğini biliyor muydunuz? 2019 Yılında ise bu oran %53 yani mobil tarayıcılarda diğer tarayıcılardan daha çok zaman geçiriyoruz.  

İşte tam da bu yüzden dashboardlar artık mobil kullanıcılar için ayrıca tasarlanmalı. Mesela Twitter’ı bilgisayardan kullandığınızda çok daha fazla ayrıntı ve detay görürsünüz ama bu kadar veriyi küçük bir telefon ekranına sığdırmak mümkün değildir. Modelinizi buna göre kurup gerekli göstergeleri atlamamalısınız. 

4) Etkileşim(Interactive)

Etkileşimli bir dashboard, önemli veri metriklerini izleyen, analiz eden, izleyen ve görsel olarak görüntüleyen, kullanıcıların verilerle etkileşime girmesine olanak tanıyan ve bilgili, veri odaklı ve sağlıklı iş kararları almalarını sağlayan bir veri yönetim aracıdır. Dashboardlar, iş zekası (BI) ortamlarında kullanılır ve yöneticiler ile şirketin stratejisi arasında bir bağlantı oluşturur. Departmanların daha etkili bir şekilde iş birliği yapmasına olanak tanır ve çalışanların verimlilik düzeyinin artmasını sağlar. 

Günümüzün dashboardları, kullanıcının içerikle etkileşimini artırmak ve daha fazla bilgi elde etmelerine yardımcı olmak için Yakınlaştırma, detaya inme ve filtreleme gibi etkileşimli öğeler aracılığıyla daha zengin içerik deneyimlerinden yararlanmaktadır.  

5) Haritalar ve Lokasyonlar

https://www.dcat.com.tr/corona/#

Eskiden dashboardlar, coğrafyaya dayalı performans metriklerini görsel olarak temsil etmek için haritalar içeriyordu. Şimdi, cihazlara yerleştirilmiş GPS teknolojilerinin sürekli gelişmesiyle, konum haritalama daha akıllı hale geldi. Dashboard kullanıcıları konum odaklı soruları hızlı bir şekilde cevaplayabilmelidir – örneğin, kampüsteki en çok erişilen kaynaklar, ülkelere seyahat eden toplam kişi sayısı veya bir ülkedeki toplam corona virüs vaka sayısı…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir